דור טל בע''מ ייעוץ כלכלי, ניהולי ופיננסי

שירותי ייעוץ וניהול כלכלי ועסקי לעסקים וארגונים

חברת דור-טל מציעה מגוון של שירותים ייחודיים לעסקים ולחברות, המבוססים על

הניסיון ארוך השנים שלנו בניהול ובעזרה לגופים ולארגונים שונים במשק:

שירות ניהול מערכת הגבייה ומדיניות אשראי הלקוחות.
מערכת הגבייה היא צינור ה"חמצן" של העסק.

בלי הכספים המגיעים מהלקוחות – ובמועד שנקבע בהתקשרות עימם – עלול העסק להיקלע לקשיים בתזרים המזומנים, ולקרוס. מערכת גבייה מתפקדת כהלכה היא קריטית לקיום העסק.  

אין עוררין על כך, שעסק המצליח לגבות את התשלומים השונים כסדרם יוכל לא רק לשרוד לאורך שנים, אלא אף להתפתח ולצמוח. כדי להצליח, חייבת מערכת הגבייה להיות מוגדרת היטב, לכלול כלי ניהול ובקרה ולפעול בצורה הרמונית.

אלה הם צדדים מוכרים מאוד לחברת דור-טל, הפועלת זה יותר משלושה עשורים בתחום זה. בתקופה זו הצטברו ידע וניסיון רב-שנים בהקמת מערכות ניהול הגבייה וניהול האשראי ללקוחות. כיום מציעה דור-טל את שירותיה בהקמה ובניהול של מערכות האשראי והגבייה בעסק. שירותי החברה כוללים:

1. מיון לקוחות. 2. קביעת מסגרות אשראי ללקוחות. 3. קביעת אמצעי התשלום מהחייבים. 4. קביעת נהלי טיפול שוטף בחייבים ובמעכבי תשלום. 5. תכנון הקצאת המשאבים לביצוע הגבייה. 6. קביעת בעלי תפקידים. 7. הדרכה וחניכה של העובדים בהפעלת המערכת.

גישור פנים ארגוני

"במקום שהקונפליקט ינהל את הארגון – מנהלים צריכים לרכוש את המיומנות לנהל את הקונפליקט" כל ארגון מורכב מאנשים. ובמקום שבו יש אנשים, קיימת סבירות גבוהה לחילוקי דעות. אלה, מצידם, נוטים להפוך לסכסוכים. וכך עלול הארגון להפוך לפקעת של סכסוכים. הסכסוכים נוצרים בתוך הארגון, אבל גם עם לקוחות, ספקים, רשויות ומתחרים.

הדרך שבה נוהגים רבים מהארגונים להתמודד עם סכסוכים גורמת להם, לעיתים קרובות, לנזקים עצומים, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך. ארגונים מתקדמים מוצאים לנכון לאמץ כלים חדשניים, שיאפשרו הצפת המחלוקות וטיפול בקונפליקטים בדרך שתביא לצמיחת הארגון. דרך הגישור, למשל, הוכחה כדרך יעילה יותר, מאחר שהיא הופכת את הקונפליקט מבעיה להזדמנות ויוצרת מנוף לשינוי חיובי, לחיזוק מערכות היחסים בין מרכיבי הארגון ולצמיחה אישית וארגונית. נקודת המוצא היא, שמחלוקות הן התרחשויות טבעיות בארגונים. המנהל, מעצם טבעו ותפקידו, נמצא בצומת שאליו מתנקזים הקונפליקטים והמחלוקות.

הוא זקוק לכלים יישומיים, שיאפשרו לו להשיג יעילות ושליטה מירביים בכל אינטראקציה ובתוצאותיה. שימוש בכלי הגישור, כחלק בלתי נפרד מהתרבות הפנים-ארגונית, כתפיסת עולם וכדרך חיים, מאפשר למנהל לנהל את הקונפליקטים באופן יזום ובדרך מאורגנת ומסודרת. מדובר בכלים ניהוליים מוכחים, החיוניים לטיפול יעיל בקונפליקטים ולניהול מו"מ בכל רמה.

people, girls, women-2557396.jpg

כך יוכל המנהל למנוע מצבים שבהם הקונפליקט מנהל את סדר יומו. כמובן, אי אפשר להפריז בחשיבות העניין לאיכות הארגון ולאופן תפקודו. עקרונות הגישור · היכרות עם מושגי הגישור. · התנסות במיומנויות גישור. · שימושי גישור בסביבת העבודה. · רכישת כלי ניהול כדרך אלטרנטיבית להנעה, לשיפור עבודת הצוות ולתפקודן של קבוצות עבודה. · הצגת תרבות של גישור פנים-ארגוני כחלק אינטגרלי מההתנהלות האישית והבינאישית במסגרת העבודה. תכני קורס הגישור: · הבנת מקורות הקונפליקטים וסגנונות ליישובם. · הכנת משא ומתן וניהולו. · מהות הגישור ויישומיו. · הגישור ביחס לחלופות ליישוב סכסוכים. · היבטים משפטיים וחקיקה. · שלבי הגישור. · הקניית כלים ומיומנויות. · הקשבה אקטיבית. · בניית אמון. · שימוש בשאלות. · ניסוח מחדש. · זיהוי ומיפוי אינטרסים. · הערכת אופציות לפתרון. · סוגיות בגישור. · נושאים המתאימים לגישור. · מודל גישור פנים-ארגוני לפתרון סכסוכים בארגון.

מבנה הקורס: הקורס כולל הרצאות פרונטאליות של חומר עיוני תיאורטי, תרגילים וסימולציות. בסימולציות ייקחו המשתתפים חלק פעיל במשחקי תפקידים תוך שימת דגש על התנסות אישית, תרגול מעשי כצדדים בגישור, וכמגשרים פנים-ארגוניים, כצדדים לקונפליקט וכצופים. האירועים בסימולציות מובאים ממגוון נושאים בתחומי סביבות העבודה השונות ומבוססים על מקרים אמיתיים. במודל הגישור הפנים-ארגוני ישולבו מקרים שיובאו לתרגול וניתוח על ידי המשתתפים בקורס. היקף הקורס: 16 שעות ב-4 מפגשים (4 שעות כל מפגש). כמות משתתפים לקורס: עד 25 איש. את הקורס מנחה עו"ד רות חפץ, מגשרת ותיקה ומדריכה בקורסי גישור במסגרות אקדמיות, במרכזי גישור ובארגונים. הסימולציות והתרגילים יונחו על ידי שותפי "פריצת דרך", שהם מגשרים ותיקים ובעלי ניסיון עשיר בתחומי הניהול, העסקים ויחסי העבודה.

 

דילוג לתוכן